Yahu koskoca YapıKredi'nin şu "Adios" reklamlarına hâlâ akıl sır erdirebilmiş değilim mirim.
"Beedaaavaa, uççuyos, gezziyos, yiyos, içiyos, adioos."
"Beedaaavaa, yatıyos, kalkıyos, para vermiyos, adios."
Ahaha, yahu nasıl bir reklam bu böyle. Hadi, kartın adına takılmıyorum, adios amigos, andela andela.
Ama yahu koskoca Yapı Kredi'nin yaptığı şu reklama da bakınız. Yapıyos ediyos yiyos içiyos. Nasıl bir şey bu yahu? Tee önceleri Honda Jazz reklamlarında "Hayata renk katcaz" dedi diye ortalığı velveleye veren Türkçe fedaileri neredeler acaba bu reklam için?
3 tane "Blues Brother" çıkıp, her mekanda [denizin içinde, otel resepsiyonunun arkasında falan] ellerinde gitar, bee daaa vaaa, yatıyos kalkıyos, para vermiyos, adios. Kartın tüm olayı bu mu yani. Bu kadar mı? Ayrıca neden "blues" ne alaka yani? Kartın adı adios, hafif Latin diyelim Meksika İspanya falan, e peki bu Blues abiler ne iş?
Ayrıca yani kart reklamının biraz da duygusal yönü etkilemesi gerekmez mi, daha doğrusu bütün reklamlarda bir duygusal yön olmalı ki, insanlar senin ürününü kullansın. Bak mesela bu çerçevede düşünecek olursak, İş Bankası'nın "miles" kartı türevi bu konuda çok başarılı bence. Tamamen alakasız gibi görünen bir konu, anlaşılamayan bir reklam başlangıcı ve sonunda "aslında yapmak istediklerini yapman için bu karta ihtiyacın" var dayatması. Ama zorlama komiklikler yok reklamda, hatta herkes eminim ki "Oha aynı benim hayatım" demiştir reklamı izlerken.
Sonuçta özellikle kredi kartı bir marka üründür. Ve marka bilinirliğini arttıracak reklamlar yapmak insanların duygularına dokunmakla olur diyoruz.
Bu konuda aynı zamanlarda yayınlanmaya başlayan iki reklam arasında galibiyeti iş Bankası'nın "MaxiMiles" reklamı alıyor. kendilerine en dolgun ektstre ödülünü,her iki kartın kullanıcılarına ise iki adet Alka-Seltzer armağan ediyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder